Categorieën

Algemene Voorwaarden

De Kralentuin hanteert de volgende Algemene Voorwaarden:

 

Leveringsvoorwaarden

De Kralentuin Kralengroothandel levert alleen aan klanten die een geldige inschrijving van de Kamer van Koophandel hebben en daarnaast ook in het bezit zijn van een BTW-nummer.
Ook moet de branche waarmee je bent ingeschreven bij de Kamer van Koophandel overeenkomen met de kralenbranche, sieradenbranche of uiterlijke verzorging. 




Wijzigingen

De Kralentuin Kralengroothandel heeft het recht om de Algemene Voorwaarden te wijzigen, net als het tussentijds aanpassen van prijzen en het herstellen van eventuele typfouten. 





Overeenkomst

Zodra je als klant een bestelling hebt geplaatst, zowel via Internet of telefonisch, zijn de Algemene Voorwaarden hierop van toepassing. Je zult deze bij het plaatsen van je bestelling moeten accepteren. 




Verzendkosten binnen Nederland
Brievenbuspost via PostNL (op eigen risico, maximaal 3 artikelen)
De kosten hiervan bedragen €3,00 excl. 21% BTW.

Pakketpost binnen Nederland via DHL
De kosten hiervan bedragen €5,00 excl. 21% BTW.

Gratis verzending
Bij een bestelling binnen Nederland vanaf € 150,- (exclusief 21% BTW en verzendkosten), is de verzending gratis. 



Verzendkosten buiten Nederland (binnen Europa1)
Brievenbuspost via PostNL (op eigen risico, maximaal 3 artikelen)
De kosten hiervan bedragen €4,50

Pakketpost via PostNL
De kosten hiervan bedragen €8,25.

Gratis verzending
Bij een buitenlandse bestelling is de verzending gratis vanaf €250,00 (exclusief verzendkosten).


Leveringstermijn

Bestellingen geplaatst en betaald op werkdagen voor 14.00u worden (in de meeste gevallen) dezelfde dag verzonden.  




Voorraad
De voorraad van de artikelen staat aangegeven in de webwinkel. 
Alle artikelen worden uit voorraad geleverd, waardoor we staan voor een snelle levering.


Betalingen
Je kunt op de volgende manieren bij ons betalen:

Achteraf betalen met Billink
De betaling moet binnen de gestelde betalingstermijn worden voldaan aan Billink B.V. (hierna: "Billink").
Alle rechten m.b.t. de vordering zijn immers door ons overgedragen aan Billink, die de inning van het factuurbedrag zal verzorgen.
Je gegevens worden namens of door Billink getoetst en geregistreerd. Deze gegevens kunnen onder meer worden gebruikt voor de incasso van vorderingen en toetsing van orders in de uitvoering van het acceptatiebeleid van aaneengesloten organisaties.
Billink behoudt zich het recht voor om het verzoek van jou voor het betalen op rekening te weigeren.

De gehanteerde betalingstermijn is een fatale termijn.
Bij niet tijdige betaling ben je dan ook zonder ingebrekestelling in verzuim en heeft Billink het recht vanaf de vervaldatum van de factuur een contractuele rente van 0,75% per maand (waarbij een gedeelte van een maand als hele maand wordt beschouwd) in rekening te brengen.
Billink heeft bovendien het recht om buitengerechtelijke incassokosten op grond van de wet bij jou in rekening te brengen.
In het geval van zakelijke klanten heeft Billink ook het recht herinnerings- en aanmaningskosten bij je in rekening te brengen, onverminderd het recht van Billink om de daadwerkelijk gemaakte kosten bij jou in rekening te brengen, indien deze hoger zijn dan het al berekende bedrag.
Deze kosten bedragen minimaal 15% van de hoofdsom met een minimum van €40,00 voor consumenten en €75,00 voor bedrijven.
Billink heeft daarnaast het recht de vordering aan een derde over te dragen. Hetgeen hier vooraf met betrekking tot Billink is bepaald, gaat in dat geval ook over op de derde aan wie de vordering is overgedragen.

 

Klachtenregeling

Wanneer je een klacht hebt met betrekking tot een verkeerde zending, beschadigde artikelen, etc., dien je dit binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van je bestelling aan ons te laten weten d.m.v. een mail naar info@dekralentuin.nl of door te bellen met 0522-700 245.

Mochten we er samen niet uit kunnen komen, dan heb je als klant de mogelijkheid om je klacht door StichtingGeschilOnline te laten behandelen. De uitspraak hiervan is bindend en zowel De Kralentuin als de klant stemmen in met deze bindende uitspraak.
Wanneer je als klant een geschil voorlegt aan deze geschillencommissie, zijn er wel kosten aan verbonden. Deze zullen door de klant aan de betreffende commissie betaald moeten worden.
Ook is het mogelijk om klachten te melden via het Europees ODR platform .

Herroepingsrecht
Vanaf het moment dat je je bestelling hebt ontvangen, heb je 14 dagen de tijd om je bestelling zonder opgaaf van reden aan ons te retourneren.
Na het annuleren van je bestelling en overleg met De Kralentuin heb je nogmaals 14 dagen de tijd om je bestelling retour te sturen. Je krijgt dan het gehele orderbedrag inclusief de verzendkosten teruggestort op je rekening. Alleen de kosten van de retourzending moet je zelf betalen.

Wanneer je gebruik maakt van je herroepingsrecht (je stuurt de hele bestelling retour), zul je de bestelling met alle geleverde toebehoren - en indien redeijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking retour moeten sturen naar De Kralentuin.
Om gebruik te kunnen maken van je herroepingsrecht kun je door middel van het retourformulier op de website contact met ons opnemen.

De Kralentuin zal vervolgens het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten op je rekening. Mits het product reeds in goede orde door ons is ontvangen.


Retouren 
Wil je één of meerdere artikelen retour sturen, dan kun je dit binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling aan ons laten weten door middel van het retourformulier op de website. 
(Je dient rekening te houden met mogelijk kleur- en maatverschil t.o.v. afbeeldingen op de website) 

Na het melden van je retour en overleg met De Kralentuin heb je nog 14 dagen de tijd om de artikelen naar ons retour te sturen.
De artikelen moeten geretourneerd te worden in de - wanneer mogelijk - oorspronkelijke verpakking, samen met een kopie van de factuur. 
De kosten van het retourneren van de artikelen komen voor rekening van de klant. 

De Kralentuin zal vervolgens het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen na aanmelding van de reotur terugstorten op je rekening. Mits het product reeds in goede orde door ons is ontvangen.

 

Ruilen
Wil je een vervangend artikel ontvangen, omdat een bepaald artikel / bepaalde artikelen uit je bestelling niet aan je verwachtingen voldoet / voldoen, dan kun je dit innen 14 dagen na ontvangst van je bestelling aan ons laten weten via het retourformulier op de website. (Je dient rekening te houden met mogelijk kleur- en maatverschil t.o.v. afbeeldingen op de website.) 

Na aanmelding en overleg met De Kralentuin heb je nog 14 dagen de tijd om het artikel / de artikelen naar ons retour te sturen.
De artikelen moeten geretourneerd worden in de - wanneer mogelijk - oorspronkelijke verpakking samen met een kopie van de factuur. De kosten van het retourneren komen voor rekening van de klant. Ook de kosten voor het versturen van het vervangende artikel / artikelen komen voor rekening van de klant.

De Kralentuin zal het vervangende artikel / artikelen binnen 14 dagen na aanmelding van de ruiling naar je opsturen. Mits het product en de aanvullende betaling van de verzendkosten reeds in goede orde door ons is ontvangen.


We adviseren je om retourzendingen te verzenden via de pakketservice van PostNL.


BTW

Alle bedragen die op de website of andere wijze van communicatie worden vermeld zijn excl. 21% BTW.